Românilor le place să investească în propriile locuințe
- Amenajare interioara
- Marius
Spiritul de proprietate și dorința de a ține pasul cu moda ne caracterizează în mare mîsură. Așa se explică și motivul pentru care renovarea locuinței, în întregime sau parțial, se numără printre prioritățile românilor în această perioadă.
Dat fiind că am fost nevoiți să petrecem foarte mult timp acasă, din cauza restricțiilor impuse de pandemie, ne-a crescut și apetitul pentru amenajarea spațiului de locuit. Și mulți dintre cei care oferă locuințe de vânzare pe imoradar24 sunt preocupați de acest aspect.
Zugrăveala este o prioritate
Peste 60% dintre români aleg să-și renoveze întreaga casă la nevoie, în timp ce 24% fac acest lucru periodic. Doar un procent de 9% își renovează casa atunci când văd un produs interesant și își doresc să îl aibă. Sunt concluziile unui studiu realizat de Reveal Marketing Research pentru FERRO Group pe un eșantion național de 1008 persoane. Pe primul loc în topul încăperilor din locuință, cărora românii le acordă o atenție sporită pentru renovare, se regăsesc baia și bucătăria (72%). Când vine vorba despre schimbările pe care ar putea să le facă românii anul acesta, 90% dintre respondenți au răspuns că zugrăvitul face parte din prioritățile lor. Pe locul secund, 72% dintre români își doresc schimbări majore. Iar acestea presupun schimbarea obiectelor sanitare (baterii, dusuri, etc). Apoi, urmează persoanele care preferă să schimbe mobila (64%), sistemul de iluminare (51%) și instalația de apă (34%).
E important să fie ușor de utilizat
Românii aleg într-o mai mare măsură ușurința de utilizare în detrimentul criteriilor de design și culoare. De asemenea, 68% din respondenții la acest studiu aleg cu predilecție să-și cumpere produse de renovare a casei având în vedere ușurința în utilizare. Doar 43% aleg produse în funcție de design și culoare (37%). Elementele de renovare cele mai căutate de către români atunci când vor să-și renoveze casa sunt: bateria de la chiuveta din bucătărie și bateria de la lavoarul din baie.
În ceea ce privește suma pe care ar fi dispuși să o investească pentru bateria de la chiuveta din bucătarie, 20% dintre respondenți au afirmat că ar aloca între 151 și 200 de lei, în timp ce 15% ar aloca un buget cuprins între 50 și 100 de lei. În cazul bateriei pentru lavoarul de la baie, 21% dintre respondenți ar aloca un buget între 151 și 200 de lei, iar 15% ar aloca un buget cuprins între 50 și 100 de lei.
Te-ar putea interesa si: Probleme cu usile? Fixati-l cu propriile maini cu aceste sfaturi1 din 2 români apelează la meseriași
De asemenea, respondenții la acest studiu apelează cu predilecție la ajutorul meseriașilor pentru renovarea casei, aceștia fiind în procent de 59%. Doar 9% apelează la o firmă specializată în timp ce 25% declară că se vor ocupa personal de renovare (5.8% altă situație). Respondenții care au luat parte la acest studiu desfășurat de Reveal Marketing Research sunt femei și bărbați, cu vârsta peste 18 ani, utilizatori de internet. Datele au fost colectate în perioada 07.06-14.06.2021.
Grupul FERRO este unul dintre cei mai mari producători de instalaţii termice şi obiecte sanitare din Europa Centrală și de Est, cu aproape 30 de ani de experiență în industrie. Datorită preocupării constante pentru asigurarea celei mai bune calități a produselor și misiunii de a satisface nevoile clienților pentru o locuință sigură și funcțională, produsele FERRO sunt prezente în milioane de case. În fiecare an, preocuparea de a răspunde din ce în ce mai bine așteptărilor clienților de instalații sanitare și de încălzire generează idei noi şi produse de tipul bateriilor sanitare, duşurilor, accesoriilor de baie, chiuvetelor şi altor echipamente sanitare şi de instalaţii care aduc in fiecare cămin un sentiment de siguranţă şi confort.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de peste 12 ani companii din România și Europa.